Przejdź na stronę główną
Wprost
Wiadomości Polityka Biznes Dom Zdrowie Rozrywka Tygodnik Premium
SubskrybujSzukajMenu px

Bolid wyścigowy i samoloty studentów z kół naukowych Politechniki Warszawskiej

Dwa koła naukowe działające na Politechnice Warszawskiej – konstruktorzy bolidu z WUT Racing i twórcy bezzałogowych samolotów z SAE AeroDesign pokazali nam swoje konstrukcje. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Dodano: 30 grudnia 2022
  • Obecny bolid zaprojektowany przez WUT Racing to trzecia konstrukcja w historii koła Bolid co roku jest dostosowywany do najnowszych wymogów regulaminu zawodów Formula Student.

    Obecny bolid zaprojektowany przez WUT Racing to trzecia konstrukcja w historii koła

    Bolid co roku jest dostosowywany do najnowszych wymogów regulaminu zawodów Formula Student.

    Źródło:  WPROST.pl
  • Moc silnika bolidu WUT Racing to 78 KM. Jego przyspieszenie to 3,8s do 100 km/h, a prędkość maksymalna to 140 km/h.

    Moc silnika bolidu WUT Racing to 78 KM.

    Jego przyspieszenie to 3,8s do 100 km/h, a prędkość maksymalna to 140 km/h.

    Źródło:  WPROST.pl
  • Przejdź dalej
  • W bolidzie studenci zastosowali samonośną konstrukcję typu monokok. Konstrukcja monokok wykonana z kompozytów polimerowych w osnowie węglowej pozwoliła obniżyć masę konstrukcji do zaledwie 190 kilogramów.

    W bolidzie studenci zastosowali samonośną konstrukcję typu monokok.

    Konstrukcja monokok wykonana z kompozytów polimerowych w osnowie węglowej pozwoliła obniżyć masę konstrukcji do zaledwie 190 kilogramów.

    Źródło:  WPROST.pl
  • Konstrukcja jest wyposażona w opony typu slick. Bolid ma bardzo zaawansowany pakiet aerodynamiczny, który generuje bardzo duży docisk.

    Konstrukcja jest wyposażona w opony typu slick.

    Bolid ma bardzo zaawansowany pakiet aerodynamiczny, który generuje bardzo duży docisk.

    Źródło:  WPROST.pl
  • Wartość bolidu jest szacowana na ok. 400 tys. złotych.

    Wartość bolidu jest szacowana na ok. 400 tys. złotych.

    Źródło:  WPROST.pl
  • Przejdź dalej
  • Studenci z SAE AeroDesign budują samoloty w czterech klasach. To trzy klasy według regulaminu zawodów SAE AeroDesign: Regular, Micro i Advanced oraz klasa Air Cargo na zawody Air Cargo Challenge.

    Studenci z SAE AeroDesign budują samoloty w czterech klasach.

    To trzy klasy według regulaminu zawodów SAE AeroDesign: Regular, Micro i Advanced oraz klasa Air Cargo na zawody Air Cargo Challenge.

    Źródło:  WPROST.pl
  • W klasie Regular zakazane jest stosowanie kompozytów włóknistych. Przez to konstrukcja wykonana jest przede wszystkim z drewna i aluminium. To najbardziej prestiżowa klasa, w której budowane są najbardziej tradycyjne konstrukcje.

    W klasie Regular zakazane jest stosowanie kompozytów włóknistych.

    Przez to konstrukcja wykonana jest przede wszystkim z drewna i aluminium. To najbardziej prestiżowa klasa, w której budowane są najbardziej tradycyjne konstrukcje.

    Źródło:  WPROST.pl
  • W ostatnich zawodach w klasie Regular, samolot musiał przewieźć jak najwięcej piłek do piłki nożnej. Członkowie koła SAE AeroDesign w minionym roku zdecydowali się na sprytne rozwiązanie – piłki ukryli w skrzydle, stąd jego nietypowy kształt. Dzięki temu udało się ich zmieścić aż 12, co było drugim wynikiem na zawodach.

    W ostatnich zawodach w klasie Regular, samolot musiał przewieźć jak najwięcej piłek do piłki nożnej.

    Członkowie koła SAE AeroDesign w minionym roku zdecydowali się na sprytne rozwiązanie – piłki ukryli w skrzydle, stąd jego nietypowy kształt. Dzięki temu udało się ich zmieścić aż 12, co było drugim wynikiem na zawodach.

    Źródło:  WPROST.pl
  • Przejdź dalej
  • W klasie Micro przede wszystkim liczy się niska masa samolotu. Ograniczona jest jego rozpiętość i moc silnika, ale materiały mogą być dobrane dowolnie. Celem w trakcie ostatnich zawodów było przewiezienie gabarytu w kształcie małego pudełka od pizzy.

    W klasie Micro przede wszystkim liczy się niska masa samolotu.

    Ograniczona jest jego rozpiętość i moc silnika, ale materiały mogą być dobrane dowolnie. Celem w trakcie ostatnich zawodów było przewiezienie gabarytu w kształcie małego pudełka od pizzy.

    Źródło:  WPROST.pl
  • Konstrukcje w klasie Advanced budowane są przede wszystkim z włókna węglowego To najbardziej zaawansowana technologicznie klasa, która jest budowana do wykonania szczegółowo opisanej misji. Wymaga to nie tylko zbudowania dobrego samolotu, ale i systemu elektronicznego, który pozwoli na autonomiczny lot. Celem ostatniej misji była symulacja zadania w trakcie kolonizacji Marsa.

    Konstrukcje w klasie Advanced budowane są przede wszystkim z włókna węglowego

    To najbardziej zaawansowana technologicznie klasa, która jest budowana do wykonania szczegółowo opisanej misji. Wymaga to nie tylko zbudowania dobrego samolotu, ale i systemu elektronicznego, który pozwoli na autonomiczny lot. Celem ostatniej misji była symulacja zadania w trakcie kolonizacji Marsa.

    Źródło:  WPROST.pl
  • Przejdź dalej

Strona główna Powrót
  • Wiadomości
  • Biznes
  • Zdrowie
  • Sport
  • Auto
  • Dom
  • Rozrywka
  • Historia
  • Rankingi
  • Wprost Ukraina
  • Produkty
  • O firmie
  • Kontakt
  • Subskrypcja cyfrowa
  • Reklama
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Wprost - Facebook Wprost - Twitter Wprost - YouTube

© ℗ 1998-2025 Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost” Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost” na podstawie art. 25 ust. 1 pkt. 1 b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych wyraźnie zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu www.wprost.pl jest zabronione.