WPROST dostępny dla 14 milionów polskich użytkowników Facebooka

WPROST dostępny dla 14 milionów polskich użytkowników Facebooka

Dodano:   /  Zmieniono: 
ygodnik WPROST uruchomił aplikację typu social reader, fot. materiały prasowe 
Tygodnik WPROST uruchomił aplikację typu social reader, dzięki której treści z papierowego wydania tygodnika są dostępne dla 14 milionów polskich użytkowników Facebooka.
Aplikacja jest dostępna pod adresem: http://apps.facebook.com/tygodnikwprost/?p=wprostmag& oraz z poziomu fanpage WPROST na Facebooku.

Aplikacja powstała w oparciu o platformę Paperlit. Umożliwia czytanie tygodnika WPROST w wersji będącej dokładnym odwzorowaniem edycji papierowej. Użytkownicy Facebooka mogą nie tylko przeglądać i czytać magazyn, ale i dzielić się wybranymi artykułami. Mogą je publikować na swojej tablicy lub przesłać bezpośrednio mailem. Tygodnik w wersji społecznościowej jest wzbogacony o linki prowadzące do odpowiednich treści zawartych na stronach internetowych. Zintegrowany z aplikacją kanał RSS daje szybki dostęp do najnowszych artykułów publikowanych na stronie wprost.pl.

Archiwalne numery "Wprost" za darmo

Dostęp do artykułów z bieżącego wydania WPROST jest odpłatny. Płatności działają w oparciu o wirtualną walutę Facebooka, czyli tzw. kredyty. Bieżące wydanie kosztuje 10 kredytów, czyli ok. 1 USD. Wszystkie archiwalne numery są dostępne za darmo.

Również reklamy w społecznościowej aplikacji WPROST, podobnie jak w e-wydaniach, są dokładnym odwzorowaniem reklam z wydania papierowego, a reklamodawcy nie ponoszą dodatkowych kosztów związanych z obecnością w nowym kanale dystrybucji. Istnieje jednak również możliwość sponsorowania wydania WPROST na FB. To nowa usługa w ofercie wydawcy, wyceniana indywidualnie przez Biuro Reklamy PMPG.     

To kolejna aplikacja uruchomiona przez wydawcę WPROST we współpracy z Paperlit. W oparciu o tę platformę zostały przygotowane również mobilne aplikacje tygodnika WPROST, dwutygodnika Bloomberg Businessweek Polska oraz magazynu FILM.

Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Od 1995 r. wydawany jest również serwis Wprost.pl. W serwisie można również odpłatnie przeczytać materiały z bieżącego numeru tygodnika. WPROST jest również obecny w serwisach społecznościowych Facebook, gdzie ma prawie 24 tysiące fanów, oraz Twitter, gdzie śledzi go prawie 17,5 tysiąca użytkowników. Za obecność w serwisach społecznościowych odpowiada newsroom internetowy kierowany przez Sylwestra Latkowskiego.   

Opinie o aplikacji:

Michał M. Lisiecki, wydawca WPROST:

Jako użytkownik i fan nowych mediów jestem pozytywnie zaskoczony prostotą, funkcjonalnością i wygodą czytania WPROST za pomocą social readera. Digitalizacja prasy postępuje znacznie szybciej niż wskazywało wiele prognoz, rynek urządzeń również szybko rośnie. Rozwiązania takie jak WPROST Social Reader pokazują kierunek, w którym będzie się rozwijać prasa. A jednocześnie coraz bardziej i nieuchronnie przybliżają nas do momentu, kiedy papierowe wydania gazet będą trafiały zamiast do kiosku - do muzeum techniki, gdzie spoczną obok maszyn do drukowania prasy albo na półkach obok płyt winylowych.

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief:

Cieszę się, że tak poważny gracz wchodzi do gry! To oczekiwany od dawna dobry znak, że również w Polsce mamy szanse przekroczyć punkt przełomowy, który przekona czytelników ale przede wszystkim reklamodawców, że papierowe wydania prasy mają alternatywę. Liczę na to, że otwiera się nowy rozdział w historii polskich mediów. Życzę powodzenia! Brief będzie kibicował waszemu projektowi.

Krzysztof Urbanowicz, prezes Mediapolis Interactive, specjalista od strategii mediów w Internecie:

WPROST szuka czytelników tam, gdzie oni są - na Facebooku. Aplikacja WPROST to klasyczny social reader, który stanowi uzupełnienie fanpage tygodnika. Jego atutem jest intuicyjny interfejs, interaktywne funkcje zaszyte w PDF’ie i obecność w kanałach mobilnych (smartfony, tablety). Pytanie czy internauci, przyzwyczajeni do tego, że w sieci są za darmo, będą chcieli za nie płacić. Żeby się o tym przekonać, trzeba próbować i WPROST, jak inni wydawcy, musi testować różne rozwiązania w sposób permanentny.