Nowo odkryta kometa NEOWISE będzie widoczna w Polsce. Podpowiadamy, jak ją oglądać

Nowo odkryta kometa NEOWISE będzie widoczna w Polsce. Podpowiadamy, jak ją oglądać

C/2020 F3 (NEOWISE) na niebie
C/2020 F3 (NEOWISE) na niebie Źródło: Wikimedia Commons / PRadovan1988/CC BY-SA 4.0
W marcu 2020 roku odkryta została kometa C/2020 F3 (NEOWISE). Naukowcy poinformowali, że będzie ona pierwszą w tym roku kometą widoczną w niektórych częściach świata gołym okiem. Już w tym tygodniu będziemy ją mogli oglądać także w Polsce.

Kometa, która oficjalnie znana jest jako C/2020 F3, została zauważona przez satelitę NASA NEOWISE w marcu 2020 roku, gdy zbliżyła się do Słońca. W tym tygodniu kometa osiągnie punkt na swojej orbicie, w którym będzie najbliżej Ziemi. Dlatego będzie ona widoczna na świecie.

Komety warto oglądać wczesnym rankiem i wieczorem, kiedy jest nie za dużo ale też nie za mało światła słonecznego. Jak wyjaśnia w rozmowie z CNN Karl Battams, astrofizyk z Naval Research Laboratory, na półkuli północnej kometa będzie widoczna bardzo nisko nad horyzontem (5--6 stopni) wczesnym rankiem (około 1:00-2:00 w nocy) od 5 lipca. W Polsce najlepiej oglądać ją zaopatrując się wcześniej w lornetkę lub lunetę. Zjawisko będzie widoczne na niebie nawet po 10 lipca, będzie wtedy nieco wyżej, nie przekroczy jednak 10 stopni nad horyzontem.

W weekend zdjęcia komety zamieścił na Twitterze Bob Behnken, astronauta NASA, który obecnie jest na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

twitterCzytaj też:
Netflix ogłasza nowy serial „Rozłąka” z Hilary Swank w roli astronautki. Jest zapowiedź