– Chcemy ten obowiązek (płacenia abonamentu - red.) reanimować, bo uważamy, że media publiczne bez zasilania finansowego nie będą mogły spełniać swojej roli - powiedział Czabański. Aktualnie przychody Telewizji Polskiej z tytułu abonamentu to około 10 proc. budżetu. – Chcemy to zmienić, przywracając skuteczność systemu abonamentowego – mówił. Zdradził, że trwają rozmowy z ekspertami, jak zachęcić do płacenia abonamentu.
Wiceminister wyjaśniał także jakie zadania realizuje przygotowana przez niego ustawa o mediach oraz Radzie Mediów Narodowych. – Od tej pory media publiczne są traktowane jako jedna całość. Telewizja Polska, Polskie Radio, PAP i stacje regionalne będą zobowiązane do wspólnego działania. Wiemy, że w przeszłości różnie z tym bywało – ocenił i dodał, że najważniejsze zmiany dotyczyć będą kwestie finansowe. – Nie ma armat bez pieniędzy. Ale bardzo ważne są zmiany typu ustrojowego. W przypadku ustawy o Radzie Mediów Narodowych mamy do czynienia z takimi zmianami. Od tej pory media publiczne są traktowane jako jedna całość. Telewizja Polska, Polskie Radio, Polska Agencja Prasowa i stacje regionalne będą odtąd traktowane nie tylko jako jedna całość, ale będą też współdziałały. Będą zobowiązane do wspólnego działania – powiedział i dodał, że w przeszłości różnie z tym bywało – wskazał.