Niemal 3 mln złotych na propagowanie płodności. W planach m.in. internetowy kalendarzyk małżeński

Niemal 3 mln złotych na propagowanie płodności. W planach m.in. internetowy kalendarzyk małżeński

Kobieta w ciąży u lekarza
Kobieta w ciąży u lekarza / Źródło: Fotolia / Mediteraneo
Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna”, resort zdrowia planuje przeznaczyć 2,7 mln złotych na kampanię społeczno-edukacyjną „sprzyjającą płodności”.

Łącznie kampania ma objąć 10 różnych działań. Promowaniu idei posiadania dzieci mają służyć nie tylko spoty w radiu i telewizji, ale też komunikacja na portalach społecznościowych i YouTube. Ma zostać stworzona także specjalna strona internetowa, dzięki której kobieta będzie mogła precyzyjniej dowiedzieć się, kiedy przypadają jej dni płodne.

Resort Konstantego Radziwiłła chce rozpropagować wśród Polaków „modę na dziecko”, łącząc ją z edukacją na temat życia seksualnego oraz płodności. Jak podaje „DGP”, wybrana została już firma, która przeprowadzi kampanię na zlecenie ministerstwa. Ma ona doświadczenie w rożnych branżach – wcześniej produkowała kampanie medialne m.in. dla banków, ale też teledyski.

Kalendarzyk małżeński w internecie

Obecnie trwa konkurs na przygotowanie portalu edukacyjnego. Mają na nim zostać zamieszczone m.in. informacje o tym, co zrobić, by zajść w ciążę, w tym kalendarz z opisem poszczególnych dni cyklu wraz ze wskazówkami dotyczącymi dni płodnych. Specjalne narzędzie zamieszczone na stronie umożliwi kobietom wyznaczenie dni, kiedy mają największe szanse na zajście w ciążę. Przyszłym mamom mają doradzać eksperci. Na całość resort Konstantego Radziwiłła chce przeznaczyć 750 tys. złotych.

Poza wspomnianymi inicjatywami, powstanie także m.in. platforma e-learningowa dla pracowników medycznych oraz program, w ramach którego wybrane szpitale będą prowadzić dokładniejszą diagnostykę dla par.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Czytaj także

 11
  • Chińczycy stali się potęgą ograniczając przyrost naturalny a  nasze władze postanawiają iść w odwrotnym kierunku.
    Płodzić, płodzić a jak dzieci dorosną to eksportować do Anglii.
    • ratio IP
      toż ten ojciec prawie drużyny piłkarskiej tylko postanowił zmusić Polaków do naśladowania swojego modelu życia. Lekarze w dużej części to dość zacofany ludek, ciemny, na bakier nawet z higieną, a cóż dopiero mówić o tak wyrafinowanych - jak dla nich - technologiach jak antykoncepcja...
      • teraz dobrze IP
        sorki i  gdzie ???
        • i za ile ?? IP
          a kedy instruktaż kiedy i  jak w kladac !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          • brawo wy IP
            Witamy XIX wiek w XXI wieku w środku cywilizowanej Europy !
            Kalendarzyk małżeński - najbardziej krytykowana przez fachowców metoda określania płodności, stosowana w mrocznych czasach, gdy wiedza o fizjologii kobiety była zerowa. Metoda zwana ruską ruletką. Sam kalendarzyk można zresztą kupić za parę groszy w aptece, a dr Radziwił raczył był wydać na to trzy bańki, zaoszczędzone na in vitro. Zgroza i kompromitacja. Ale co im tam kompromitacja - byleby prezes i Kościół pochwalił.