Foteliki DUALFIX, w których może wystąpić problem były sprzedawane między 3 Listopada 2017, a 22 Marca 2018. Tego elementu fotelika nie używano w żadnym innym produkcie lub foteliku Britax Römer.
„Britax Römer jednoznacznie zidentyfikował źródło problemu. Nie otrzymaliśmy żadnych informacji na temat wypadków związanych z potencjalnie wadliwym elementem. Możliwe uszkodzenie elementu to kwestia bezpieczeństwa, ale tylko ułamek sprzedanych fotelików posiadał ten element” – czytamy.
Podano też, że Britax Römer rozpoczął przyjmowanie zwrotów ponieważ wyniki testów bezpieczeństwa i standardów produkcji (COP) nie spełniły wewnętrznych norm. „Bezpieczeństwo dzieci i jakość naszych produktów to najwyższy priorytet w Britax Römer. Przeprowadzamy testy COP z dużo większą częstotliwością niż wymaga to prawo, by móc reagować szybkie, kiedy powstanie taka potrzeba” – podkreślono.