Nowe fakty ws. przyczyn katastrofy samolotu MiG-29

Nowe fakty ws. przyczyn katastrofy samolotu MiG-29

Katastrofa MiG-29
Katastrofa MiG-29 / Źródło: Newspix.pl / Bogdan Hrywniak
Przyczyną lipcowej katastrofy wojskowego samolotu MiG 29 koło Pasłęka była prawdopodobnie usterka techniczna – ustalili reporterzy RMF FM.

Problem najprawdopodobniej nastąpił w systemie zasilania silnika paliwem. Według RMF FM pod uwagę branych jest kilka wersji dotyczących okoliczności wypadku, m.in. zablokowanie przewodów paliwowych, nieszczelności tych przewodów, nieszczelność zbiornika, a ostatecznie brak paliwa.

Ustalono, że już w trakcie lotu pilot zgłaszał problemy techniczne. Usterka mogła być spowodowana zabrudzonymi filtrami paliwowymi, wodą w paliwie, albo w układzie paliwowym. Do zanieczyszczenia paliwa mogło dojść np. w czasie tankowania. Jak podaje RMF24.pl zostaną powołani biegli, których zadaniem będzie szczegółowe zbadanie technicznej przyczyny katastrofy.

Wypadek MiG-29 w pobliżu Pasłęka

W nocy z czwartku na piątek 6 lipca we wsi Sakówko w pobliżu Pasłęka w województwie warmińsko-mazurskim rozbił się wojskowy myśliwiec MiG-29. Samolot należał do 22. Bazy Lotnictwa Wojskowego w Malborku. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa przekazało, że samolot rozbił się na nieużytkach rolnych. Jak podaje TVP Info, maszyna po uderzeniu w ziemię, zapaliła się. Pilot samolotu katapultował się, ale nie przeżył katastrofy. Jego ciało znaleziono w odległości 200 metrów od myśliwca. MON poinformowało, że tragicznie zmarły pilot posiadał ponad 800 godzin wylatanych w powietrzu w tym ponad 500 godzin na MiG-29, na których pełnił dyżury bojowe. Wielokrotnie brał udział w krajowych i międzynarodowych ćwiczeniach.

Czytaj także:
Mariusz Błaszczak o katastrofie MIG-29 pod Pasłękiem. Zapadła ważna decyzja

Czytaj także

 4
  • Może warto by było żeby Wprost nie zatrudniało ludzi z  łapanki do pisania artykułów specjalistycznych?
    Miejsce katastrofy
    youtube


    Upadek MiGa-29 w monitoringu osiedlowym Widać pracujące silniki i oddzielnie silnik/nabój fotela - leci powyżej MiGa. Pulsacyjne światło to albo pożar na pokładzie albo niestabilnie pracujące silniki. np pompaż czyli zalanie silników paliwem i pożar. Ale to tylko przykłady co mogło się stać.
    youtube
    • Nooooooooo! Miałem rację pisząc, że temu MI-siu zabrakło paliwa, jak tamtemu F-16 w krzakach 6 km przed lotniskiem. :(
      • Reporterzy RMF FM nie są od ustalania prawdopodobieństwa przyczyny wypadku. Za tydzień dowiemy się od reporterów że prawdopodobnie to było co innego.

        Przyczynę wypadku poda Komisja Badania Wypadków Lotniczych a do tego czasu samolot powinien być uziemiony. Remonty i przeglądy wykonywał WZL w Bydgoszczy. Nie wiemy czy to błąd człowieka czy materiał nie wytrzymał czy paliwo było zanieczyszczone. Czynników może być wiele.

        W samolocie jest coś takiego jak w samochodzie co pokazuje poziom paliwa. Są instrumenty pokazujące stan silników. Gdy oba przestają działać pilot powinien się natychmiast katapultować a tu prawie uderzył w ziemię z samolotem gdyby zgasły oba silniki samolot gwałtownie pionowo nie poszedł by do ziemi. Gdyby zgasł jeden MiG-29 bez problemu siądzie na drugim. Wystarczyło by też czasu na opuszczenie maszyny zanim przeszła w nurkowanie.

        Poczekajmy na odczyt rejestratorów parametru lotu.
        • Ależ "nowe fakty".
          Jestem pod wrażeniem, bardzo merytorycznie.