Film miał zostać wyemitowany w sieci 25 listopada tuż przed północą. „Czarny piątek” to horror, który firma x-kom wyprodukowała z okazji zbliżającego się święta promocji o tej samej, w polskim tłumaczeniu, nazwie. W reklamie zagrali znani ze świata technologii influencerzy, a produkcja opowiadała historię ich wypadu za miasto. W rolę demonicznego recepcjonisty hotelu wcielił się Jaś Kapela, który napisał również scenariusz horroru. Premiera została jednak odwołana w ostatniej chwili.
„Powodem tej decyzji jest błędny wybór, przez nas, jednego z uczestników projektu. Decyzja o zaangażowaniu Jasia Kapeli była nieprzemyślana i niepoparta wystarczającą analizą” – czytamy w komunikacie x-komu. „Działania i idee, które prezentuje Jaś Kapela, są sprzeczne z wartościami naszej firmy i stanowczo się od nich odcinamy. Obiecujemy, że wprowadzimy zmiany, które uniemożliwią wystąpienie podobnej sytuacji w przyszłości. Bierzemy odpowiedzialność za nasz błąd. Przepraszamy” – dodano.
Jaś Kapela mówił na początku o swoim „zdziwieniu”, że zaangażowano go w produkcję reklamy, a później decyzję firmy komentował na Twitterze. „Mój horror okazał się tak strasznie antykapitalistyczny, że aż zakazany” – stwierdził w pierwszym wpisie. „No i kto tu jest prawdziwym poetą wyklętym? W wolnej Polsce będą o mnie uczyć w szkołach” – dodał chwilę potem. „Wystąpiłem w reklamie, ale jestem tak kontrowersyjną, że ją zdjęli. Ile osób może sobie coś takiego wpisać do CV?” – zastanawiał się w kolejnym poście.
twitterCzytaj też:
„Skończy jak Popiełuszko”. Jaś Kapela w skandaliczny sposób grozi Ziemowitowi Kossakowskiemu