Zakończył się remont Tu-154M o numerze bocznym "102" - poinformował TVN24. Maszyna wkrótce powróci do Polski z zakładów w Samarze. Chociaż pojawiały się głosy, że informacje o stanie technicznym drugiego Tu-154 znajdującego się w wyposażeniu 36 specjalnego pułku lotnictwa transportowego pomogą wyjaśnić katastrofę smoleńską, to do dziś prokuratura nie zwróciła się do prowadzącej remont firmy "MAW Telecom" o dokumentację maszyny.
Tu-154M o numerze bocznym "102" był remontowany od stycznia 2010 roku. Wcześniej w Samarze dokonano remontu tupolewa, który 10 kwietnia rozbił się w Smoleńsku. Remontowi poddane zostały m.in. silniki, podwozie. W czasie remontu samoloty były rozbierane na części. - Kadłub jest ogałacany ze wszystkich urządzeń aktywnych - agregatów, silników, podwozia, wyposażenia wnętrza, żeby dojść do urządzeń - tłumaczy prezes zarządu "MAW Telecom" Marek Wośko.
Wośko poinformował też, że do tej pory prokuratura nie zwróciła się do firmy w celu przesłuchania bądź zabezpieczenia dokumentów samolotu.
Wośko poinformował też, że do tej pory prokuratura nie zwróciła się do firmy w celu przesłuchania bądź zabezpieczenia dokumentów samolotu.
TVN24, arb
