PO wygrywa: partie będą się reklamować w sieci i prasie

PO wygrywa: partie będą się reklamować w sieci i prasie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sejm chce, by reklamy partii zniknęły z telewizji, ale nie z prasy (fot. YouTube) 
W głosowaniu nad przedstawioną przez klub PJN nowelizacją Kodeksu wyborczego posłowie opowiedzieli się za zakazem płatnych spotów radiowych i telewizyjnych. Zgodzili się natomiast, by partie mogły publikować płatne ogłoszenia w prasie i internecie. Za nowelizacją opowiedziało się 289 posłów, przeciw głosowało 135, nikt nie wstrzymał się od głosu.
W pierwotnym projekcie nowelizacji autorstwa klubu PJN był zakaz publikacji przez komitety wyborcze płatnych ogłoszeń i audycji wyborczych we wszystkich środkach masowego przekazu, czyli w prasie, internecie, radiu i  telewizji.

Jednak większość posłów opowiedziała się za poprawkami zgłoszonymi przez klub PO, by  partie mogły publikować płatne ogłoszenia w prasie i internecie. Wcześniej podobnie postąpiła komisja nadzwyczajna do zmian w prawie wyborczym. Posłowie opowiedzieli się jednocześnie za zakazem płatnych spotów radiowych i telewizyjnych.

Sejm przyjął też w czwartkowym głosowaniu propozycję komisji nadzwyczajnej, by ustawa weszła w życie po 14 dniach od daty ogłoszenia. Teraz nowelizacja Kodeksu wyborczego trafi do Senatu.

zew, PAP