MSZ chce promować Polskę "zonkiem" i zdjęciami

MSZ chce promować Polskę "zonkiem" i zdjęciami

Dodano:   /  Zmieniono: 
(kadr ze strony Do You Know Polska?)
Co znaczy "ogarnąć", "grubo", "zajawka"? Na te i podobne pytania będzie można znaleźć odpowiedź w skierowanym do młodych serwisie, który w zamierzeniu twórców ma promować Polskę. Serwis otworzył szef MSZ Radosław Sikorski.
Pomysłodawcą i  realizatorem projektu jest ministerstwo spraw zagranicznych. Serwis doyouknowpolska.pl zawiera "słownik" najmłodszej polszczyzny (m.in. definicje pojęć "siema" i "zonk") oraz galerię fotografii, przedstawiających Polskę "widzianą oczami młodych ludzi". - Polska rzeczywistość jest dużo lepsza od wizerunku, jaki mamy, więc musimy pokazywać tę rzeczywistość, a któż może to zrobić lepiej niż sami Polacy - mówił Sikorski podczas inauguracji strony.

Wideoprezentacja serwisu odbyła się przy w starej drukarni kartograficznej w Warszawie. - Chcemy w czasie prezydencji w UE trochę polskiej energii przekazać Europie - oświadczył Sikorski. W założeniu serwis ma być "żywy", tworzony przez internautów dodających kolejne hasła i zdjęcia. Każdy może wzbogacić istniejącą już bazę o własne słowa, opisy i fotografie. MSZ chce, by Polacy zaangażowali się w promocję Polski.

MSZ chce pokazać, że w Polsce jest cool

- Zawsze przy nowych formach przekazu jest ryzyko, ale bez ryzyka nie  ma sukcesu. Szczególnie chcielibyśmy, aby młodzież brała udział w  promocji Polski, bo nasza młodzież jest generalnie bardzo dobrą wizytówką Polski w tych krajach, w których się osiedla, ale przecież zależy nam na tym, żeby zostawała w Polsce, a ta, która wyjechała, żeby wracała. Więc chcemy pokazać, że Polska jest cool - mówił Sikorski.

Na stronie zamieszono test, który pozwala sprawdzić internaucie, jaka jest jego znajomość języka młodych Polaków - co  oznaczają słowa i zwroty takie jak „afterek", „rozkminiać”, „zonk” czy  „obczajać” oraz w jaki sposób należy je zastosować w zdaniu.

Zonk i obczajać, czyli to co najlepsze

MSZ chce pokazywać projekt Do You Know Polska? poza granicami, docierając do młodych ludzi chętnych do odwiedzenia naszego kraju w ramach stypendiów, w celach turystycznych lub podczas EURO 2012. Sikorski zapowiedział, że gdy strona będzie już dysponować sporą bazą danych wówczas poprzez konsulaty, ambasady, instytuty polskie, a także uczelnie za granicą "pokażemy to, co najlepsze obcokrajowcom".

Serwis Do You Know Polska? jest skierowany do ludzi w wieku 15-25 lat - oświadczyła koordynator projektu, wiceminister spraw zagranicznych Beata Stelmach. PAP nie informuje, ile MSZ wydało na przygotowanie i utrzymanie serwisu.

zew, PAP