Prezydencja: Polska zapłaci milion euro firmie od PR-u

Prezydencja: Polska zapłaci milion euro firmie od PR-u

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.huŹródło:FreeImages.com
Ponad milion euro będą kosztować usługi światowej renomowanej firmy PR Burson-Marsteller związane z obsługą techniczno-logistyczną polskiej prezydencji. Firma już pomaga rządowi w organizacji konferencji eksperckich i wizyt zagranicznych dziennikarzy.
- Uznaliśmy, że przy tak dużej liczbie wydarzeń i imprez, które będą miały miejsce podczas polskiej prezydencji, przyda się logistyczna i  techniczna pomoc doświadczonej agencji PR-owskiej - wyjaśnił rzecznik prezydencji Konrad Niklewicz. Niklewicz podkreślił, że Burson-Marsteller ma wspierać organizację prezydencji od strony technicznej i logistycznej. - Za to, jaki przekaz trafia do mediów, odpowiadają instytucje rządowe, w tym przede wszystkim rzecznicy prezydencji. Agencja nie jest zaangażowana w tworzenie przekazu medialnego, tylko pomaga dotrzeć z tym przekazem do potencjalnych odbiorców - zaznaczył Niklewicz.

W ramach kampanii promocyjnej skierowanej do środowiska międzynarodowego w Brukseli, B-M ma organizować m.in. konferencje z udziałem ekspertów z całego świata, a także dziennikarzy. Spotkania te mają służyć m.in. promowaniu polskich priorytetów. Firma ma także zajmować się organizacją wizyt studyjnych zagranicznych dziennikarzy w Polsce. Będzie odpowiedzialna np. za to, by trafić do dziennikarzy ze wszystkich europejskich gazet, którzy w danym kraju zajmują się konkretną tematyką. Polski rząd zleci B-M sporządzenie takiej listy osób, a później sam zdecyduje, których dziennikarzy zaprosi. B-M w przypadku organizacji takich spotkań będzie zobligowana m.in. do rezerwowania hoteli, zakupu biletów lotniczych. - Cieszymy się, że w tych działań pomoże nam fachowa agencja, która ma duże doświadczenie w organizacyjne tego typu konferencji. Umie to robić i potrafi nagłośnić - podkreślił Niklewicz.

B-M ma także przygotować kampanię promocyjną skierowaną do Polaków mieszkających w Brukseli oraz specjalne wydarzenie promujące polską prezydencję. Całkowity koszt planowanych działań i ich realizacji to 1,120 mln euro. Środki te pochodzą z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, które Polska otrzymała jeszcze przed akcesją w 2004 roku.

PAP, arb