Raport, dostępny na stronie internetowej TVP, wskazuje, że 205,4 mln zł z abonamentu w 2011 r. to kwota najniższa w historii. Jest ona o 16 milionów niższa niż w roku poprzednim, o 95 milionów niższa niż dwa lata wcześniej oraz o 216 milionów niższa niż rzeczywiste wpływy abonamentowe w 2008 r.
Na realizację misji spółka wydała prawie 1 mld 630 mln zł; oznacza to, że tylko 12,6 proc. kosztów związanych z realizowaną przez TVP misją pokrywają środki abonamentowe. Roczne dotacje publiczne w 2011 r. były najniższe od utworzenia spółki w 1994 r.
W dokumencie podkreślono, że efekt spadku wartości przychodów z abonamentu dodatkowo zwiększa inflacja - realna wartość środków po uwzględnieniu inflacji, które spółka uzyskała z abonamentu w 2011 roku, jest 4,5-krotnie niższa niż wpływy abonamentowe w 1994 r.
Dominującym źródłem finansowania zadań TVP wynikających z misji nadawcy publicznego są środki komercyjne. Przychody TVP z reklam i sponsoringu wyniosły w 2011 r. 1 mld 157 mln zł. Kwota ta jest jednak niższa niż w latach ubiegłych. W roku 2010 z tego źródła TVP pozyskała o 79 mln zł więcej, w 2009 r. - o 57 mln zł więcej, a w 2008 - o 218 mln zł więcej.
pap, ps