10 mitów konsumenckich

10 mitów konsumenckich

Dodano:   /  Zmieniono: 
10 mitów konsumenckich (fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
Jutro przypada Światowy Dzień Konsumenta. Chociaż w teorii przepisy skutecznie chronią konsumentów przed nieuczciwymi sprzedawcami, w praktyce bywa różnie. W "Metrze" przedstawiono 10 mitów konsumenckich.
Mitem jest na przykład, że na zwrot towaru klient ma pięć dni. Obecnie kupionej rzeczy nie można oddać, ale od tej zasady zdarzają się wyjątki. Kolejny dotyczy artykułów przecenionych, które nie podlegają reklamacji. Zgodnie z prawem podlegają jej. Można też reklamować uszkodzenia, o których klient wiedział i mimo to zdecydował się na kupno (np. zadrapanie lodówki, co skutkowało obniżeniem ceny). W każdym przypadku towar można zostawić w sklepie.

Jeżeli konsumentowi w żaden sposób nie udaje się wyegzekwować od sprzedawcy, żeby uwzględnił przysługujące mu prawa, może zwrócić się o pomoc m.in. do rzecznika konsumentów w swoim mieście albo do Federacji Konsumentów.

kl, Metro