Poczta Polska 3.0

Poczta Polska 3.0

Wiedziałeś, że paczkę możesz odprawić z domu, a potem na bieżąco sprawdzać, co się z nią dzieje? A awizo odbierać za pomocą telefonu komórkowego? Szybkie paczki i e-komunikacja z klientem – na to stawia Poczta Polska.

Co piąta paczka w kraju nadawana jest za pośrednictwem Poczty Polskiej. Dzięki nowej ofercie Poczta chce ten udział znacząco zwiększyć. Jak to ma działać? Mamy do wyboru trzy rodzaje paczek z gwarantowanymi terminami doręczeń: paczka Ekstra24 jest doręczana już następnego dnia, ale jeśli chcemy, możemy sami wybrać datę i godzinę, kiedy się to stanie; Paczka24 i Paczka48 doręczane są – w zależności od miejsca, gdzie znajduje się adresat – najpóźniej drugiego dnia po nadaniu. Klienci biznesowi otrzymują w nowej ofercie ubezpieczenie przesyłek w ramach usługi, klienci indywidualni mogą ubezpieczyć paczkę już za 50 gr.

Paczkę (albo list polecony) można poza tym nadać właściwie z domu. Dzięki aplikacji „Nadaj przesyłkę” nalepkę ze wszystkimi danymi adresowymi i kodem kreskowym tworzymy sami, siedząc wygodnie przy swoim biurku, a potem na poczcie tylko oddajemy przesyłkę i uiszczamy opłatę. Oszczędzamy w ten sposób czas, który zajmowało nam i pracownikowi poczty wypełnianie formularzy przy okienku. W dodatku klienci, którzy przygotują paczkę przez stronę WWW i nadadzą ją w opakowaniu Poczty Polskiej, są obsługiwani poza kolejnością. Przesyłki zresztą ani na chwilę nie tracimy z oczu: za pośrednictwem internetu lub aplikacji mobilnej możemy na bieżąco śledzić, co się z nią dzieje.

Czego się dowiesz z sms-a

Już 100 tys. ludzi korzysta z innej nowej usługi Poczty Polskiej – darmowego elektronicznego awizo. Dzięki niej o tym, że dostaliśmy paczkę albo list polecony, dowiadujemy się e-mailem lub SMS-em. To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza gdy zostajemy dłużej w pracy albo nie mamy nawyku regularnego zaglądania do skrzynki na listy (za to ciągle sprawdzamy skrzynkę z SMS-ami w smartfonie). Aby potem odebrać na poczcie przesyłkę, wystarczy podać w okienku jej numer otrzymany elektronicznie. Tę usługę można zamówić w placówce pocztowej lub u listonosza. SMS-em lub e-mailem Poczta Polska może nas również poinformować, że właśnie doręczono list polecony, paczkę lub przesyłkę kurierską, które wysłaliśmy. Taka usługa kosztuje 50 gr, przy nadawaniu przesyłki wystarczy na dowodzie nadania wpisać swój numer telefonu lub adres e-mailowy.

Listonosz przez telefon

U listonosza można załatwić o wiele więcej spraw, niż się spodziewamy, na przykład ubezpieczenie. Za pomocą smartfona z zainstalowaną odpowiednią aplikacją może on sprawdzić wysokość składki każdego klienta i z tymi, którzy zdecydują się na zakup polisy, zawrzeć umowę od ręki. Z kolei w ramach platformy Envelo.pl możemy na przykład wysłać kartkę, używając tylko smartfona: robimy nim zdjęcie, za pomocą aplikacji przesyłamy je do Poczty Polskiej, a listonosz dostarcza ją do skrzynki adresata.

Online można także kupić spersonalizowane znaczki pocztowe lub zlecić przekaz pieniężny: zwykły lub ekspresowy. Dzięki tej drugiej usłudze osoba, której przesłaliśmy pieniądze, może je odebrać w wybranej placówce pocztowej już po dziesięciu minutach od nadania. Pieniądze mogą również zostać dostarczone pod wskazany adres, co zajmuje maksymalnie sześć godzin. My dokonujemy całej operacji zdalnie, nie odchodząc od własnego komputera. Większość spraw związanych z usługami masowymi chcemy dzisiaj załatwiać przez internet. Poczta chce iść w tym kierunku, tym bardziej, że oczekują tego młodsi klienci. ■

Okładka tygodnika WPROST: 21/2014
Więcej możesz przeczytać w 21/2014 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0