Atak hakerski na LOT. "Sytuacja została opanowana"

Atak hakerski na LOT. "Sytuacja została opanowana"

Dodano:   /  Zmieniono: 3
Awaria systemu LOT. Odwołano 9 połączeń (fot.sxc.hu)
Hakerzy przeprowadzili atak na naziemne systemy informatyczne PLL LOT, linie musiały odwołać kilkanaście lotów. Jak poinformował przewoźnik, sytuacja została opanowana.
"Sytuacja po ataku teleinformatycznym została opanowana. Staramy się jak najszybciej przywrócić regularność rejsów. Nasze centrum operacyjne już bez problemu przygotowuje plany rejsów. Postaramy się zapewnić jak największej liczbie pasażerów informację i kontynuację rozpoczętych podróży" - poinformował LOT w komunikacie opublikowanym na Facebooku.

Atak hakerski na LOT


"Dzisiaj po południu LOT stał się przedmiotem ataku teleinformatycznego na naziemne systemy IT. W związku z tym nie możemy przygotowywać planów lotu, a więc samoloty nie mogą wylecieć z Warszawy" - informuje przewoźnik. "Te, które znajdują się w powietrzu bezpiecznie, bez najmniejszych zakłóceń kontynuują swoją podróż. Samoloty, które mają wystartować z innych lotnisk i mają przygotowane plany lotów, mogą bez problemu wrócić do Warszawy" - podaje PLL LOT.

Atak przeprowadzono na centralny system, odpowiedzialny za przygotowanie planów lotu dla każdego rejsu. Niemożliwe jest wprowadzenie tych danych ręcznie, ponieważ te informacje trafiają bezpośrednio do komputerów pokładowych każdej maszyny i w tej sytuacji żaden samolot nie może opuścić miejsca postojowego na lotnisku.

Odwołane zostały już loty na trasach z Warszawy do Krakowa, Wrocławia, Rzeszowa, Gdańska, Hamburga, Kopenhagi, Dusseldorfu, Monachium, Sztokholmu i Brukseli. Rejsy krajowe są realizowane komunikacją naziemną.

Wcześniej informowano o awarii

PLL LOT informował po godz. 19 o awarii "jednego z systemów informatycznych" i już wtedy zapowiadał, że nie wiadomo kiedy usterka zostanie naprawiona.

"Pasażerami na lotnisku opiekuje się Mobilny Zespół Opieki Pasażera. W związku z tą sytuacją opóźnionych jest również kilka rejsów europejskich. Jeśli chodzi o rejsy krajowe, staramy się jak najszybciej zorganizować transport zastępczy. Wszelkich informacji udzielamy na bieżąco pasażerom na lotnisku" - informował ok. godz. 19 LOT na swoim profilu na Facebooku.

RMF FM, Kontakt24

 3
  • swiatowid   IP
    Zepsula mi sie lodowka. Przypuszczam ze hakerzy mi ja zaatakowali.Telefon dziala ale jak dlugo jeszcze.Hakerzy sa wszedzie.
    • interpol009   IP
      To zaczyna sie powtarzac i to nie tylko w Polsce. 8 kwietnia mialem o1440 zabukowany lot z Berlina do
      Amsterdamu. Na skutek podobnej sytuacji nastapilo opoznienie o okolo 1 godzine 25 minut.
      • japile   IP
        "Mobilny Zespół Opieki Pasażera"!!!!!! buuuuhahahahahahaha

        Czytaj także