Wydawca "Rzeczpospolitej" nie zostanie sprzedany

Wydawca "Rzeczpospolitej" nie zostanie sprzedany

Dodano:   /  Zmieniono: 
David Montgomery, kierujący funduszem Mecom, nowym właścicielem grupy Orkla Media, obiecał, że nie zostanie ona podzielona i sprzedana w częściach - informują niedzielne media norweskie i duńskie.
Zapewnił też, że nadal będzie respektowana niezależność poszczególnych redakcji i różnorodność reprezentowanych przez nie opcji politycznych.

Obietnicę tę Montgomery złożył podczas sobotniego, dwugodzinnego spotkania w Oslo z przedstawicielami pracowników Orkla Media. Reprezentowali oni zespoły redakcyjne norweskich i duńskich dzienników, magazynów, rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych należących do grupy. W środę jej dotychczasowy właściciel, koncern Orkla ASA, sprzedał ją brytyjskiemu funduszowi inwestycyjnemu Mecom.

Spotkanie odbyło się za zamkniętymi drzwiami w siedzibie koncernu i zostało zorganizowane w następstwie zdecydowanych żądań pracowników Orkla Media.

W wypadku podziału grupy stopniowe wyprzedawanie jej elementów objęłoby także polskie regionalne tytuły prasowe oraz dziennik "Rzeczpospolita". Jak wynika z niedzielnych publikacji, zapewnienia Montgomery'ego, że nie będzie podziałów i sprzedaży, dotyczą tylko obszaru norweskiego i duńskiego. Nie wymienił w tym kontekście mediów polskich.

Norweski dziennik ekonomiczny "Dagens Naeringsliv" w swym niedzielnym wydaniu internetowym omawia raport na temat Mecom, przygotowany dla kierownictwa koncernu Orkla przez międzynarodowy zespół. W jego skład wchodziło m.in. dwóch redaktorów naczelnych gazet duńskich i norweskich oraz wysoko postawieni pracownicy grupy Orkla Media. Spółkę Orkla Press Polska reprezentowała jej prezes Joanna Pilcicka.

Raport, sporządzony przed decyzją o sprzedaży grupy medialnej, jest krytyczny wobec Mecom. Brytyjski fundusz jest określany jako spekulacyjny, który chce nabyć Orkla Media w charakterze "właściciela przejściowego", dla którego liczą się głównie względy finansowe i któremu obca jest społeczna misja mediów.

pap, ab