Czas na PR dla RP

Dodano:   /  Zmieniono: 
Akcję promocyjną na rzecz poprawy wizerunku Polski w świecie pod hasłem "PR dla RP" zainaugurowali w Warszawie specjaliści ds. działań wizerunkowych. Zapewniają, że nie chcą robić konkurencji nowo powołanemu w tym celu pełnomocnikowi MSZ.
Jak powiedział na konferencji prasowej koordynator akcji Krzysztof Górski, specjaliści Public Relations uznali, że "przyszedł właściwy moment, aby branża maksymalnie szerokim głosem odezwała się w sprawie wizerunku Polski". "Nasza akcja ma charakter otwarty, niezależny; to ma być akcja pozytywna, w żadnym wypadku nie jest wymierzona przeciwko komukolwiek lub czemukolwiek" - podkreślił Górski.

Na razie w ramach akcji promocyjnej otwarto stronę internetową www.pr4rp.pl, na której planowane jest przeprowadzenie - jak mówił Górski - "wielkiej publicznej debaty". Zapowiedział, że wczesną jesienią zorganizowana zostanie konferencja, podczas której kilkudziesięciu specjalistów z branży PR będzie rozmawiać o wizerunku naszego kraju w świecie. "Chcemy ukazać obraz wielowymiarowy, wielowątkowy, polifoniczny. Nie zmierzamy do jednej konkluzji, do jednego wniosku, do jednej konkretnej gotowej strategii. Chcemy pokazać bogactwo refleksji na ten temat" - argumentował Górski. Jak dodał, środowisko piarowców chce podzielić się doświadczeniem eksperckim. Górski zwrócił się o wsparcie do innych specjalistów od PR; zapewnił, że nie będzie wymagało to podpisu pod "żadną deklaracją ideową".

Inicjatorzy akcji nie wykluczają współpracy z powołanym w Ministerstwie Spraw Zagranicznych w ubiegłym tygodniu pełnomocnikiem ds. ochrony i promocji wizerunku Polski w świecie. Górski zapewnia, że projekt nie będzie konkurencją dla ministerialnego pełnomocnika. "Czym innym jest funkcja wyznaczonego urzędnika, a czym innym niesformalizowane, luźne ciało, jakim jesteśmy my. Nad urzędnikiem górujemy tym, że dysponujemy dużym doświadczeniem osób, które pracowały w tej branży przez kilkanaście lat" - dodał.

W skład grupy inicjatywnej "PR dla RP" weszły osoby związane m.in. z Instytutem Marketingu Politycznego, Polskim Stowarzyszeniem Public Relations i Związkiem Firm Public Relations.

Funkcję pełnomocnika MSZ ds. ochrony i promocji wizerunku Polski w świecie pełni Andrzej Sadoś, rzecznik resortu i dyrektor Departamentu Systemów Informacyjnych. Pełnomocnik ma wspierać placówki dyplomatyczne w zakresie kształtowania wizerunku Polski. W zeszłym tygodniu Sadoś określił swoje zadania jako: "planowanie, prognozowanie i koordynowanie".

pap, ss, ab