PLAGIAT LCD SOUNDSYSTEM?

PLAGIAT LCD SOUNDSYSTEM?

Dodano:   /  Zmieniono: 
James Murphy, kryjący się pod szyldem LCD SOUNDSYSTEM, przygotował 45-minutowe, epickie dzieło na potrzeby kampanii firmy Nike. Okazuje się, że okładka wydawnictwa zatytułowanego "45:33" jest kopią pomysłu Manuela Göttschinga z 1984 roku. Murphy miał zaczerpnąć wzór szachownicy z grafiki albumu "E2-E4" berlińskiego twórcy. Przedstawiciele Göttschinga nie uzyskali żadnych wyjaśnień od Murphy'ego. Nowojorczyk utrzymuje jedynie, że ceni twórczość Niemca, nie widzi jednak szans rozmowy na temat całej sprawy. Koncern Nike zapewnia, że o plagiacie nie miał wcześniej pojęcia. Materiał "45:33" wkrótce ma ukazać się w formie CD, dotychczas dostępny był jedynie w sklepie internetowym iTunes. Najnowszy longplay LCD SOUNDSYSTEM, "Sound of Silver", ukazał się 12 marca 2007 roku. Murphy'ego z towarzyszącym zespołem będziemy mogli podziwiać na żywo podczas festiwalu Heineken Open'er, który odbędzie się w dniach 29 czerwca - 1 lipca na lotnisku Babie Doły w Gdyni. W imprezie udział wezmą ponadto BEASTIE BOYS, MUSE, SONIC YOUTH, THE ROOTS, Björk, BLOC PARTY, GROOVE ARMADA.