Koszulki z Grzegorzem Ciechowskim. Córka i zespół protestują

Koszulki z Grzegorzem Ciechowskim. Córka i zespół protestują

Dodano:   /  Zmieniono: 
Wizerunek zmarłego muzyka pojawił się w kolekcji "The Culture Icons" (fot. M. Zaczyńskie/x-news)
Wizerunek zmarłego w 2001 roku Grzegorza Ciechowskiego pojawił się w najnowszej kampanii marki odzieżowej Bytom S.A.
Kolekcja "The Culture Icons" ma nawiązywać do ikon polskiej kultury.

Nowa kampania firmy wywołała falę krytyki wobec marki. Głos w sprawie zabrała córka Grzegorza Ciechowskiego. - Użycie jego wizerunku, nazwiska i renomy do reklamy to naruszenie mojego prawa do pomięci o Nim jako o artyście a nie celebrycie, którym nigdy nie był i nie chciał być - napisała Weronika Ciechowska.

Oficjalne oświadczenie pojawiło się również na stronie zespołu Republika. Na początku października do sprzedaży trafi koszulka ze zdjęciem artysty, ramoneska oraz charakterystyczny dla Ciechowskiego garnitur. Kto udostępnił prawa do wizerunku muzyka?

Sprawa wywołała oburzenie ze względu na stosunek zmarłego do reklamy i komercji. Zdaniem córki i przyjaciół z zespołu, udostępnienie wizerunku byłoby sprzeczne z jego postawą w tej kwestii. Jak wspomina na Facebooku Leszek Biolik, basista Republiki, Grzegorz Ciechowski nie skorzystał przed laty z hojnej oferty finansowej jednej z firm rozwijającej się od niedawna telefonii komórkowej, która próbowała kupić prawa do jego piosenki "Telefony".

x-news, gazeta.pl