Imperium Barbie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Przed laty każda mała dziewczynka marzyła o własnej lalce Barbie. Dziś oprócz tego, co kilka miesięcy żąda od rodziców kolejnej płyty DVD z ulubioną bohaterką na płycie lub biletu do kina. Na ekrany wchodzi właśnie „Barbie: Rockowa księżniczka” – 30. pełnometrażowy film z tego cyklu.

Trzydziesty animowany film w ciągu 15 lat – pierwszy: „Barbie w »Dziadku do orzechów«” miał premierę w 2001 r. Żadna inna popkulturowa marka w XXI w. nie osiągnęła takiego wyniku. Ekspansja opowieści o długonogiej lalce nie ma sobie równych. Jeśli dołożyć do tego jeszcze sporą liczbę gier komputerowych, wyraźnie widać, że szefowie firmy Mattel świetnie wiedzą, jak dotrzeć do współczesnych dziewcząt. I zarabiać jeszcze więcej pieniędzy. Bo przecież filmy i gry, które początkowo miały być tylko środkiem przywołującym młode klientki do sklepów, by kupowały lalki, stały się ważnym źródłem przychodów dla firmy.

Więcej możesz przeczytać w 33/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.