Francuscy naukowcy odkryli hormon długowieczności?

Dodano:   /  Zmieniono:
Francuscy naukowcy odkryli hormon długowieczności? (fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
Jak podaje RMF FM, naukowcy z Francji twierdzą, że odkryli nowy hormon długowieczności i już zapowiadają stworzenie leku, który miałby znacząco wydłużyć ludzkie życie. Jednak najpierw muszą rozwiązać poważny problem - okazało się, że substancja może powodować zanik aktywności seksualnej.
Naukowcy z Uniwersytetu w Lyonie ustalili, że ten nowy hormon jest wytwarzany w dużej ilości przez zwierzęta w przypadku długotrwałego braku pożywienia. Badacze wydłużyli aż 12-krotnie życie mikroskopijnych nicieni dzięki drastycznym ograniczeniom w żywieniu. Dzięki temu nicienie, które żyły zamiast dwóch tygodni, przetrwały aż pół roku.

W ten sam sposób przedłużono życie myszy o jedną czwartą. Naukowcy zapewniają, że ten hormon może również znacznie wydłużyć życie człowieka. Jednak przewidują, że praca nad zlikwidowaniem efektu ubocznego stosowania tego hormonu, czyli niechęci do seksu, mogą potrwać nawet 10 lat.

Na razie naukowcy apelują do ludzi, by na siłę się nie głodzili, ponieważ może być to niebezpieczne.

RMF FM