Hodowanie nadczłowieka

Dodano:   /  Zmieniono:
Chińscy naukowcy zmodyfikowali DNA embrionu człowieka. Sytuacja, w której każdy będzie mógł zaprojektować sobie potomka, jest coraz bliższa.

Dzieci projektowane na życzenie rodziców przestają być fikcją. Według chińskich naukowców to przyszłość medycyny. Świadczą o tym badania opublikowane kilkanaście dni temu przez genetyków z Sun Yat-sen University w Kantonie. Wynika z nich, że w Chinach ponad wszelką wątpliwość odbywa się manipulacja zapłodnionymi komórkami jajowymi. Zespół pod kierownictwem Junjiu Huanga przedstawił w piśmie „Protein & Cell” wyniki badań nad tzw. edycją DNA, czyli wycinaniem z embrionu jednych genów i dodawaniem innych. Żeby uniknąć oskarżeń etycznych o zabijanie człowieka, naukowcy wykorzystali do badań zarodki upośledzone, z których i tak nie narodziłyby się żywe dzieci. Mimo wszystko najbardziej prestiżowe periodyki naukowe, takie jak „Science” czy „Nature”, odmówiły publikacji wyników m.in. ze względu na kontrowersje etyczne.

Więcej możesz przeczytać w 20/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.