Warto sprawdzać swoich partnerów

Warto sprawdzać swoich partnerów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Większość polskich przedsiębiorców nadal nie korzysta z usług wywiadowni gospodarczych, nie sprawdza swoich partnerów - zauważa "Gazeta Prawna" w swoim raporcie.

Pierwsze polskie wywiadownie zaczęły powstawać w Polsce po 1989 roku, ale jak mówią eksperci - rynek zaczął rosnąć dopiero pięć, sześć lat temu wraz ze wzrostem biznesowej świadomości przedsiębiorców. Na polskim rynku liczą się teraz głównie cztery firmy, wszystkie o zasięgu międzynarodowym - Coface, Dun &Bradstreet, Creditreform i Credifact.

Zdaniem gazety, w tym roku liczba raportów może być rekordowa, bo wzrost gospodarczy wymusza na firmach bardziej wnikliwe sprawdzanie swoich kontrahentów, zwłaszcza w eksporcie. Wywiadownie przygotowują dla klientów różne scoringi i kategoryzacje portfeli firm i ten rynek rośnie najszybciej. Wolniej rozwija się natomiast rynek tradycyjnych raportów - przyznaje "GP" Sławomir Grzelczak z Dun & Bradstreet, którego baza to 15 mln firm na świecie.

Do tej pory najpopularniejszym biurem informacji, w tym wypadku o historii kredytobiorców, było Biuro Informacji Kredytowej wykorzystywane przez banki do sprawdzania historii kredytowej potencjalnych klientów. Co ciekawe, BIK swoją ofertę kieruje także do przedsiębiorców, którzy chcą sprawdzić swoich partnerów biznesowych - pisze gazeta.