Chcą wygrać na Euro 2012

Chcą wygrać na Euro 2012

Dodano:   /  Zmieniono: 
Gadżety, logo, a nawet piosenki - powstają w miastach, które będą gospodarzami Euro 2012. Dziś w Warszawie prezydenci szczęśliwej szóstki spotkają się z premierem Jarosławem Kaczyńskim - pisze "Życie Warszawy".

Podczas spotkania zostanie m.in. ustalony plan prac dla poszczególnych miast, ale ich władze, nie czekając na oficjalne ustalenia, ostro wzięły się do pracy.

Najlepszą stronę internetową na mistrzostwa ma Gdańsk (www.e2012.gdansk.gda.pl). Można na nią też wejść ze strony urzędu miasta. Znajdziemy tam informacje nie tylko o stanie przygotowań, ale o bazie hotelowej, a nawet klubach sportowych Gdańska. - Nasze hasło to "Gdańsk celny strzał". Przygotowujemy też mnóstwo gadżetów: koszulek, kubków, krawatów. Kończymy negocjacje z działkowiczami, którzy będą przeniesieni z terenu przyszłego stadionu - informuje Michał Brant, koordynator Euro 2012 w Gdańsku.

Także Wrocław założył specjalną internetową stronę. Jednak pod adresem www.wroclawwgrze.pl znajdziemy wiele nieaktualnych już informacji. - Ale zrobimy z tej strony cacko. Mieszkańcy będą mogli na niej śledzić m.in. postępy w modernizacji stadionu - obiecuje Michał Janicki odpowiedzialny za przygotowanie Euro we Wrocławiu. Hasło "Wrocław w grze" ma promować najbliższe imprezy sportowe w mieście. Jeszcze przed wakacjami na rynku ma stanąć instalacja inspirowana Euro 2012, wmontowany czasomierz zacznie odliczać minuty do mistrzostw.

Podobne pomysły na reklamę ma Kraków. Już dzisiaj o godz. 19 na Rynku Głównym ma się pojawić 100-metrowy baner promujący ideę mistrzostw. Wszyscy krakowianie będą mogli składać na nim podpisy. - Przygotowaliśmy też logo, hasło "Kraków Go", gadżety, a nawet piosenkę - mówi Izabela Helbin, szefowa wydziału promocji Krakowa.

Gorzej jest w pozostałych miastach. Poznań mie ma na razie planów promocji, a na miejskiej stronie internetowej informacje o Euro sa bardzo lakoniczne. Na internetowej stronie Warszawy nie ma nawet wzmianki o Euro - zaznacza "ŻW".