Jak banki naciągają klientów

Jak banki naciągają klientów

Dodano:   /  Zmieniono: 
"Gazeta Prawna" informuje, że do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło kilkadziesiąt skarg konsumentów kwestionujących pobieranie przez banki opłat za obsługę nieterminowej spłaty zadłużenia z karty kredytowej.

Opłaty te pobierane są niezależnie od naliczanych z tego samego tytułu odsetek umownych w tym samym okresie rozliczeniowym. Za to samo zdarzenie bank obciąża więc klienta podwójnie. Zdaniem prawników taka praktyka jest niezgodna z prawem.

Obecnie UOKiK prowadzi postępowanie wobec kilku banków stosujących taką praktykę.

"Mamy nadzieję, że podjęte przez nas działania wyeliminują stosowanie tego typu opłat przez inne banki. W przeciwnym wypadku UOKiK będzie wszczynał postępowania wobec kolejnych przedsiębiorców" - wyjaśnia Justyna Obrębska z departamentu polityki konsumenckiej UOKiK.