Obniżki w biurach podróży

Obniżki w biurach podróży

Dodano:   /  Zmieniono: 
Przemysł turystyczny szykuje się na wyjątkowo chudy okres wakacyjny, w miarę jak kryzys zmusza ludzi do cięcia wydatków na przyjemności, pisze “New York Times”. Jednak to dobra wiadomość dla tych, którzy mimo wszystko planują zimowe wakacje. Hotele w kurortach, linie lotnicze i operatorzy rejsów wycieczkowych wprowadzają specjalne oferty, by zachęcić urlopowiczów.
Jak pisze dziennik, z powodu kryzysu nerwowi konsumenci zaczęli przekładać wakacyjne plany. Po raz pierwszy od 6 lat spadnie liczba osób, które planują wyjazd przy okazji Dnia Dziękczynienia.

Agencje turystyczne tną ceny w kurortach i dorzucają dodatkowe atrakcje, w niektórych przypadkach, na przykład w Steamboat Springs w Kolorado, ceny mogą spaść nawet o 50 procent. Podobnie jest z przelotami. Cena biletu American Airlines z Waszyngtonu do Miami spadła z 310 dolarów do 212 dolarów, donosi dziennik.

W poniedziałek internetowa agencja turystyczna Expedia.com oferowała czterodniowy rejs po wyspach Bahama z Miami za zaledwie 99 dolarów od osoby. „To daje 25 dolarów za noc, w tym jest wliczony pokój, wyżywienie i rozrywka", powiedział Chris McGinnis z Expedia Travel Trendwatch. „Nawet zostanie w domu nie jest tak tanie.”

Dla właścicieli hoteli świąteczne prognozy nie wyglądają tak różowo jak dla turystów. „Nastąpi największy spadek w rezerwacjach", przewiduje Bjorn Hanson z New York University. „Można to porównać do sezonu w 2001 i wczesnych latach 70. ubiegłego stulecia.”

„Trudno znaleźć jakąś dobrą wiadomość – chyba że dla podróżnych", powiedział Hanson. „Bez większego wysiłku będą mogli znaleźć hotel o 10 procent tańszy niż rok temu”.

im