Prezydent opublikował tekst w gazecie Moona

Prezydent opublikował tekst w gazecie Moona

Dodano:   /  Zmieniono: 3
Amerykański dziennik "Washington Times", w którym w czwartek swój tekst opublikował prezydent Lech Kaczyński należy do kontrowersyjnego założyciela koreańskiego Kościoła Zjednoczeniowego Sun Myung Moona, donosi "Gazeta Wyborcza".
Według dziennika, Moon założył "Washington Times" z myślą, by miała wyraźny konserwatywny charakter. "Times" znany jest z tego, że często publikuje teksty głów państw (przeważnie niewielkich), szefów rządów czy ministrów, np. przy okazji ich wizyt w Waszyngtonie. Jest jednak tytułem trzeciorzędnym.

Rzecznik polskiej ambasady w Waszyngtonie Paweł Maciąg twierdzi, że inicjatywa dotycząca tekstu prezydenta Kaczyńskiego nie wyszła ani od ambasady RP, ani MSZ, tylko ze strony redakcji "Washington Timesa". Ambasada przesłała prośbę redakcji do Warszawy. W MSZ wydano negatywną opinię, ale nie przesłało jej Kancelarii Prezydenta.

"Otrzymaliśmy prośbę z MSZ artykuł do +Washington Timesa+. Rekomendacja ministerstwa oznacza, że dla spraw Polski taki artykuł jest ważny. Nie mamy też obowiązku sprawdzania każdej prośby MSZ - wyjaśnił minister z Kancelarii Prezydenta Michał Kamiński.

 3

Czytaj także