Sponsor zrywa z Tigerem Woodsem

Sponsor zrywa z Tigerem Woodsem

Dodano:   /  Zmieniono: 
Producent napojów energetycznych Gatorade zerwał kontrakt sponsorski z Tigerem Woodsem. Firma twierdzi, że decyzja była podjęta jeszcze przed wybuchem afery obyczajowej z golfistą w roli głównej. Wygląda jednak na to, że sportowiec właśnie wypadkiem samochodowym i licznymi romansami zniszczył swój wizerunek i nie będzie już firmować swoim nazwiskiem napoju Tiger Focus Drink.
Przedstawiciele Gatorade potwierdzili we wtorek informację podaną przez CNBC, że firma wycofuje produkt Tiger Focus, który po raz pierwszy pojawił się w sklepach w 2008. „Postanowiliśmy kilka miesięcy temu, by nie kontynuować sprzedaży tej marki razem z kilkoma innymi produktami, żeby zrobić miejsce na rynku dla planowanej serii innowacyjnych produktów w 2010 roku" – powiedział rzecznik Jen Schmit w oświadczeniu Gatorade.

Niektórzy sponsorzy, tak jak Nike stoją twardo za Tigerem, jednak np. AT&T nie chce zdradzić czy nadal będzie współpracować z najlepszym golfistą świata. Wiadomo jednak, że firma już podpisała umowę na umieszczenie swojego logo na torbie golfowej Woodsa i będzie głównym sponsorem jego zawodów (AT&T National golf tournament).

Sponsorzy mają prawo wycofać się ze współpracy ze sportowcem, który nadszarpnął ich wizerunek, ale takie sprawy zwykle kończą się w sądzie i są trudne do udowodnienia. Dziennik spekuluje, że prawdopodobnie poczekają aż aktualne umowy wygasną i nie przedłużą kontraktów z Woodsem.

Oprócz Gatorade i AT&T na roczny zarobek Woodsa w wysokości 100 mln dolarów składają się też Nike, Gillette, Accenture, EA Sports, Upper Deck oraz Tag Heuer.

pLul, USATODAY.com