Polacy kochają podróbki

Polacy kochają podróbki

Dodano:   /  Zmieniono: 
Niemal co trzeci Polak świadomie kupuje produkty nieoryginalne, opatrzone metkami czy logo światowych firm - informuje "Puls Biznesu". Gazeta podaje, że rynek podróbek w Polsce wart jest 0,83 mld dolarów.
Po zamknięciu warszawskiego "bazaru Europa", handel lewizną przeniósł się do Internetu i zaczyna być problemem dla działających tam firm. Z jednej strony mają one bowiem na karku producentów oryginalnych wyrobów, a z drugiej - niezadowolonych klientów, którzy oczekiwali oryginału, a dostali podróbkę. I jedni, i drudzy grożą sądem.

Jak wynika z najnowszych badań, jakie na zlecenie grupy Allegro zrobiła pracownia SMG/KRC 18 proc. Polaków uważa, że sprzedawanie podróbek powinno być karane, a 28 proc. z nas nie widzi nic nieetycznego w handlu tego rodzaju wyrobami. 43 proc. badanych przez Allegro przyznaje, że kupiło podróbkę, z czego aż 29 proc. zrobiło to świadomie.