Polacy nie kupują lodówek i telewizorów

Polacy nie kupują lodówek i telewizorów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sprzedaż sprzętu RTV i AGD rośnie w Polsce w tempie zaledwie kilku procent - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Producenci artykułów gospodarstwa domowego i sprzętu audio-wizualnego załamują ręce - w maju sprzedaż wzrosła w porównaniu z zeszłym rokiem ledwie o 3,8 proc. Tymczasem prognozy na początku roku były o wiele bardziej optymistyczne.
- Liczyliśmy na wzrosty rzędu 20-30 proc., ponieważ są one typowe dla rozwijających się rynków, gdzie ludzie nadal są na etapie wymieniania starego, zużytego sprzętu na nowy - podkreślają zgodnie producenci i  analitycy branży. Przyczyn tego, że oczekiwania ekspertów się nie spełniły jest kilka. - Na spadek zainteresowania nowym sprzętem na pewno wpływ miały wprowadzone ograniczenia w udzielaniu kredytów ratalnych, tak bardzo popularnych przy zakupach w tych branżach - uważa Jarosław Niedzielski, zarządzający w Investors TFI.

Oprócz producentów tracą także sieci handlowe. Klientów ściąga się więc coraz atrakcyjniejszymi promocjami i ofertami. Ogranicza się również ilość towaru w magazynach. - Od kilku miesięcy sieci coraz większą przywiązują do optymalizacji zapasów. Zamawiają tylko te produkty, które cieszą się największym powodzeniem - podkreśla Grzegorz Stanisz z Samsunga.