29 milionów złotych - cena wyborczego zwycięstwa PO

29 milionów złotych - cena wyborczego zwycięstwa PO

Dodano:   /  Zmieniono: 
Spośród partii, które dostały się do Sejmu, najwięcej na kampanię wydała Platforma, najmniej Ruch Palikota - informuje "Rzeczpospolita", której partie przekazały wstępne dane dotyczące wydatków kampanijnych.

Wynika nich, że najwięcej na kampanię wydała PO - ok. 29 mln zł. Nieco mniej, bo ok. 25 mln zł, PiS. SLD przeznaczyło na kampanię wyborczą ok. 20 mln zł, PSL - 11 mln zł, a Ruch Palikota - między 1,5 a 2 mln zł. Z danych tych wynika, że koszt wprowadzenia do Sejmu jednego posła przez Ruch Palikota był prawie trzy razy mniejszy niż przez PO. Ruch Palikota wydał także najmniej na emisję spotów.