Polacy zaciskają pasa i jedzą mniej wieprzowiny oraz wołowiny. Na popularności nieznacznie zyskuje tylko drób - informuje "Rzeczpospolita".
Spadek spożycia mięsa w gospodarstwach domowych powodują głównie rosnące ceny - uważa cytowana przez gazetę Krystyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Producenci uruchomili więc program promocyjny - od roku realizowany jest trzyletni projekt, który ma przekonać Polaków, że warto kupować wieprzowinę z certyfikatem PQS, świadczącym o jej wysokiej jakości. Warta 3,7 mln euro kampania (w połowie finansowana przez Komisję Europejską) została przygotowany przez Związek Polskie Mięso oraz Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej Polsus.
Jeszcze w tym miesiącu w 600 sklepach w Polsce rozpocznie się kampania informująca o zaletach wieprzowiny. Na działania w sieciach handlowych branża wyda 3 mln zł ze środków, które zgromadziła w krajowym funduszu promocji mięsa.