Reklama tylko dla ciebie

Reklama tylko dla ciebie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Przed reklamą już wkrótce nie będzie można uciec. Wystarczy spojrzenie na monitor w supermarkecie, by natychmiast pojawiła się na nim promocja pasująca do naszego wieku, płci czy koloru oczu - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Dzięki najnowszemu oprogramowaniu Intela - AIM Suite Video Analytics - zainstalowana w telewizorze kamera skanuje twarz i wie kto patrzy: ile ma lat, jakiej jest płci, jaki ma kolor włosów. Kamera nie rejestruje obrazu, zbiera jedynie dane.

- Na podstawie analizy zebranych danych w ułamku sekundy możemy wyświetlić na ekranie reklamę produktu, który potencjalnie zainteresuje stojąca przed nim osobę - przyznaje Arkadiusz Hruszowiec z Intela. Możliwe jest też oszacowanie, które reklamy są najczęściej oglądane, a które wcale, jak długo i w którym miejscu sklepu.

Intel liczy, że rozwiązaniem zainteresują się firmy żyjące z  marketingu w miejscach sprzedaży. Według szacunków CR Media Consulting 2 lata temu wartość rynku wyniosła ok. 40 mln zł, a w przyszłym miała sięgnąć nawet 100-150 mln zł, choć kryzys może zaszkodzić tym prognozom.