Przerwane wakacje, stracone pieniądze - Orbis i Selectours nie spłacą wszystkich klientów

Przerwane wakacje, stracone pieniądze - Orbis i Selectours nie spłacą wszystkich klientów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Nie wszyscy klienci wielkich biur podróży, które splajtowały ubiegłej jesieni, odzyskają pieniądze - ustaliła "Rzeczpospolita". Chodzi o klientów Orbisu i Selectours. Okazało się, że w przypadku tych biur podróży polisy zabezpieczające roszczenia klientów są niewystarczające.
Odszkodowania nie dostaną klienci, którzy w tych biurach wykupili tylko sam pobyt lub przelot czarterowy, a nie wycieczkę. Klienci Selectours mogą liczyć na ok. 15 proc. sumy, którą wpłacili za wczasy. Ani złotówki z polisy nie dostaną też agenci, pośrednicy i kontrahenci obu organizatorów turystyki.

Okazuje się, że nawet wysoka polisa ubezpieczeniowa, jaką miały oba biura, nie daje gwarancji, że turyści, którym należy się zwrot pieniędzy, odzyskają je w całości. Polska Izba Turystyki alarmuje, że klientów biur może zabezpieczyć tylko fundusz gwarancyjny - na wzór tego funkcjonującego w  sektorze bankowym. Fundusz turystyczny (wzorowany na funduszach istniejących w Belgii, Holandii czy  Niemczech), miałby powstawać z niewielkich opłat od sprzedanych wycieczek.