Banki reklamowały się za miliard złotych

Banki reklamowały się za miliard złotych

Dodano:   /  Zmieniono: 
Od stycznia do listopada 2011 roku banki wydały na spoty w telewizji, radiu, prasie, w kinie i plakaty na billboardach 1,2 mld zł - wynika z badań firmy Kantar Media monitorującej rynek bankowy. To znacznie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy było to 860 mln zł - zauważa "Puls Biznesu".
Największym reklamodawcą był bank PKO BP, który wydał na taką promocję swojej działalności 132 mln zł, czyli 2,5 razy więcej niż rok wcześniej. BZ WBK z budżetem reklamowym w wysokości 91 mln zł zajmuje w tym rankingu drugie miejsce (55 mln zł w 2010 r.). Znajdujący się na trzeciej pozycji Noble Getin wydał na  reklamę 71 mln zł (nie notowany w rankingu w 2010 r.), czwarty ING Bank Śląski - 64 mln zł (podobnie jak rok wcześniej), a piąty Millenium - 61 mln zł (78 mln zł w 2010 r.).

Najgłośniejsze były kampanie rachunków, ale najwięcej pieniędzy poszło na promocje kredytów. Zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, w 2012 roku promowane będą pożyczki i depozyty.