Autostrada? To się opłaca, ale nie państwu

Autostrada? To się opłaca, ale nie państwu

Dodano:   /  Zmieniono: 1
W 2012 r. na utrzymanie prawie 500 km autostrad wydamy 1,4 mld zł, czyli o 0,5 mld zł więcej niż wydatki na utrzymanie 19 tys. km dróg krajowych - informuje "Dziennik Gazeta Prawna", który przeanalizował pełny budżet Krajowego Funduszu Drogowego.
Środki na utrzymanie autostrad z Krajowego Funduszu Drogowego popłyną głównie do trzech spółek zarządzających autostradami koncesjonowanymi - Autostrada Wielkopolska, GTC i Stalexport Autostrada Małopolska. Poseł PiS Jerzy Polaczek ocenia, że te sumy są efektem umów doskonale wynegocjowanych przez spółki z aktualnym rządem. - Wygląda na to, że kluczowe ryzyko wziął na siebie Skarb Państwa, a spółki mają gwarantowane wpływy - zauważa były minister transportu.

"Dziennik Gazeta Prawna" wylicza, że w utajnionej dotąd części budżetu Krajowego Funduszu Drogowego można znaleźć takie pozycje, jak 30 mln zł na usługi doradcze i 20 mln zł na budowę specjalnych bramownic, z których mają korzystać... nietoperze. Tymczasem na bezpieczeństwo jeżdżących wydatki wyniosą zero złotych - odnotowuje dziennik.

 1

Czytaj także