Netto idzie w ślady Lidla i Biedronki

Netto idzie w ślady Lidla i Biedronki

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sieć Netto stawia trzecie centrum dystrybucyjne. Wkrótce dobije do 300 sklepów – informuje "Puls Biznesu".

Portugalia, Niemcy, Dania - tak wygląda podium na polskim rynku dyskontów. Liderem jest Biedronka, która ma już w Polsce niemal 2 tys. sklepów. Drugi - z ponad 420 placówkami - jest Lidl, należący do niemieckiej grupy Schwarz. Po cichu rośnie jednak numer trzy - sieć Netto, której właścicielem jest grupa Dansk Supermarked. - Mamy dziś w Polsce 257 sklepów, do końca roku powinniśmy otworzyć jeszcze 23. Nasza strategia zakłada, że w przyszłym roku do sieci dołączy 50 kolejnych sklepów - zapowiada Sławomir Nitek, dyrektor operacyjny Netto Polska.

Sieć dyskontów Netto na naszym rynku debiutowała w 1995 r. sklepem w Szczecinie. 11 lat zajęło jej dobicie do progu 100 sklepów. Kolejną setkę otworzyła w cztery lata. Najsilniejszą pozycję i najwięcej sklepów sieć ma w Zachodniopomorskiem.

Duńczycy na razie ostrożnie badają możliwość ekspansji na prawym brzegu Wisły - sieć w ogóle nie ma sklepów w trzech województwach ściany wschodniej. Sklepy netto nieobecne są też w Warszawie. W marszu na wschód ma pomóc Duńczykom nowe centrum dystrybucyjne, którego powstaje w pomorskim Kopytkowie, tuż obok autostrady A1.