Nadzieje producentów płonne. Polacy nie kupowali telewizorów przed mundialem

Nadzieje producentów płonne. Polacy nie kupowali telewizorów przed mundialem

Dodano:   /  Zmieniono: 
Jak donosi "Puls Biznesu” pomimo dużych nadziei producentów oraz sprzedawców telewizorów, mundial nie pomógł w zwiększeniu sprzedaży.
- Mundial nie dał wyraźnego impulsu do zakupu telewizorów. Sprzedaż na całym rynku w czerwcu, mimo Mistrzostw Świata, była niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - powiedział Marcin Rosati, prezes Media Saturn Holding Polska, największego sprzedawcy sprzętu RTV w Polsce.

Zdaniem Michała Kanownika, szefa Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego, Polacy w tym roku nie są zainteresowani kupowaniem nowych odbiorników, bo okazję do wymiany telewizorów wykorzystali rok wcześniej, gdy telewizja naziemna przechodziła z nadawania analogowego na cyfrowe.

Daniel Czok, dyrektor marketingu w LG Electronics Polska, zwraca uwagę, że choć popyt na telewizory w pierwszej połowie tego roku spadł o 5-6 proc. w porównaniu z ubiegłym, ich sprzedaż jest wyższa niż w 2012 r., kiedy w Polsce odbywały się piłkarskie mistrzostwa.