W grupie 5-latków co piąte dziecko jest wybitnie uzdolnione matematycznie. W grupie 6-latków co czwarte dziecko wykazuje się wysokimi uzdolnieniami matematycznymi. Jednak już po ośmiu miesiącach nauki w szkole wybitne uzdolnienia wykazywał tylko co ósmy uczeń - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
- Z badań wynika, że dzieci szkolne były mniej twórcze, mniej odważne i wykazywały się mniejszym poczuciem sensu mówi profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Przed wakacjami Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził Diagnozę Umiejętności Matematycznych piątoklasistów.Okazuje się, że co trzeci uczeń w ogóle nie rozwiązał zadań sprawdzających umiejętność rozumowania matematycznego i tworzenia strategii.
W ocenie prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej z Akademii Pedagogiki Specjalnej winni są nauczyciele, którzy nie uczą dzieci myśleć, tylko wkuwać.
"Dziennik Gazeta Prawna"
Przed wakacjami Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził Diagnozę Umiejętności Matematycznych piątoklasistów.Okazuje się, że co trzeci uczeń w ogóle nie rozwiązał zadań sprawdzających umiejętność rozumowania matematycznego i tworzenia strategii.
W ocenie prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej z Akademii Pedagogiki Specjalnej winni są nauczyciele, którzy nie uczą dzieci myśleć, tylko wkuwać.
"Dziennik Gazeta Prawna"