Od 2 kwietnia 2018 roku w 194 sklepach należących do sieci Lidl na terenie całej Irlandii oraz Irlandii Północnej zostaną wprowadzone tzw. „ciche wieczory”. Pomysł przeszedł w ubiegłym roku fazę pilotażu w kilku irlandzkich sklepach Lidla i spotkał się z ciepłym przyjęciem wśród klientów, dlatego postanowiono o rozszerzeniu akcji. Jest ona skierowana do osób, które chorują na autyzm. W ramach kampanii w każdy wtorek między od 18:00 przez dwie godziny w sklepach będzie przygaszone oświetlenie, nie będzie również słychać żadnych reklam, komunikatów ani muzyki.
Wyciszone ma zostać również skanowanie produktów podczas płacenia przy kasie. Ponadto, osoby chore na autyzm będą miały pierwszeństwo w kolejce do kas. Dodatkowo autystycy będą mogli robić zakupy z psami przewodnikami. Po wejściu do sklepu otrzymają również specjalne mapki, dzięki którym łatwiej będzie im zlokalizować poszczególne towary.
Czytaj też:
Rodzice z dziećmi wynoszą z Lidla towary. Wcześniej pozbyli się dachu sklepu