Badacze odkryli nowy szczep koronawirusa. Nazwali go „deltakron”, są już pierwsze zakażenia

Badacze odkryli nowy szczep koronawirusa. Nazwali go „deltakron”, są już pierwsze zakażenia

Pandemia koronawirusa, zdjęcie ilustracyjne
Pandemia koronawirusa, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Newspix.pl / ZUMA
Cypryjscy badacze odkryli nowy szczep koronawirusa. Ma on łączyć w sobie warianty Omikron i Delta, wykryto dotychczas 25 przypadków zakażenia nim.

Bloomberg przekazał w niedzielę 9 stycznia, że Na Cyprze odkryto nowy szczep , który łączy w sobie warianty Delta i Omikron. O odkryciu poinformował Leondios Kostrikis, profesor nauk biologicznych na Uniwersytecie Cypryjskim. Jak podaje laboratorium Kostrikisa, jego zespół odkrył do tej pory 25 przypadków zakażenia nowym wariantem. Badacze podkreślają, że jest jeszcze za wcześnie, aby stwierdzić, jakie mogą być skutki takich zakażeń.

Cypryjscy badacze o nowym wariancie koronawirusa. Nazwali go „deltakronem”

– W przyszłości zobaczymy, czy ten szczep jest bardziej patologiczny lub bardziej zaraźliwy i czy wypchnie dominujące obecnie Deltę i Omikrona – powiedział Kostrikis w wywiadzie dla telewizji Sigma. Zespół badaczy pod kierunkiem Kostrikisa nazwał ten szczep „deltakronem” ze względu na jego sygnatury genetyczne, podobne do wariantów Omikron i Delta.

Według Bloomberga naukowcy przesłali już swoje odkrycie do GISAID, międzynarodowej bazy danych, która śledzi wirusy.

Do wykrycia tego nowego wariantu doszło dwa miesiące po tym, jak świat usłyszał o wariancie Omikron (pierwsza potwierdzona infekcja pochodziła z próbki pobranej 9 listopada 2021 roku).