Tragiczne w skutkach wyzwanie na TikToku. Nie żyje 13-letni chłopiec

Tragiczne w skutkach wyzwanie na TikToku. Nie żyje 13-letni chłopiec

Trzynastolatek przedawkował tabletki
Trzynastolatek przedawkował tabletki Źródło:Shutterstock / EHStockphoto
13-letni chłopiec z Ohio zmarł, po tym jak wziął udział w popularnym na TikToku wyzwaniu. Jakob połknął kilkanaście tabletek na alergię.

Popularne na  wyzwanie „Benadryl Challenge” polega na tym, że uczestnik zażywa od 12 do 14 tabletek Benadrylu, czyli leku przeciwhistaminowego, który jest stosowany w przypadku alergii i można go dostać bez recepty. Spożycie takiej dawki ma wywołać halucynacje.

Tragiczny finał TikTokowego wyzwania

13-letni Jakob z Greenfield w stanie Ohio przyjął podaną dawkę leku – przekazała jego rodzina w rozmowie z serwisem ABC6.com. Chłopak zażył tabletki w towarzystwie swoich kolegów, którzy filmowali całą sytuację. Kilka chwil po połknięciu leku, Jakob dostał drgawek. – Kiedy to zrobił, wszystko przyszło na raz i było to zbyt wiele dla jego ciała – powiedział ojciec nastolatka, cytowany przez serwis CBS News.

13-latek trafił do szpitala, gdzie został podłączony pod respirator. Lekarzom nie udało się go jednak uratować – po sześciu dniach zmarł. Amerykańska Agencja Żywności i Leków (Food and Drug Administration) od lat ostrzega przed wyzwaniem na TikToku.

Rodzina chłopca ostrzega

Rodzina chłopca zdecydowała się ostrzec innych rodziców, by monitorowali aktywność swoich dzieci w mediach społecznościowych i uchronili je przed wzięciem udziału w wyzwaniu.

– Próbowaliśmy powiedzieć mu, żeby trzymał się z dala od TikToka. Nie chcieliśmy go na TikToku. Są tam rzeczy, które są dobre, ale są też rzeczy, które są tam złe – powiedziała babcia Jacoba w rozmowie z Fox News Digital.

Ojciec zmarłego skontaktował się też z lokalnymi władzami i postuluje wprowadzenie ograniczeń wiekowych dotyczących kupowania leków takich jak Benadryl. Z kolei firma produkująca lek przestrzegła na swojej stronie internetowej, że „jest to niebezpieczny trend i należy go natychmiast zatrzymać”.

Groźne skutki przedawkowania leku

Benadryl zawiera środek, który tymczasowo łagodzi objawy spowodowane przez katar sienny, alergie górnych dróg oddechowych lub przeziębienie, takie jak katar i kichanie. Według FDA difenhydramina jest bezpieczna i skuteczna, gdy jest stosowana zgodnie z zaleceniami, ale wyższe dawki mogą powodować poważne problemy z sercem, drgawki, śpiączkę, a nawet śmierć.

Czytaj też:
Wyzywali nauczycielkę i relacjonowali to na TikToku. Sąd ukarał uczniów
Czytaj też:
Niebezpieczne wyzwanie z TikToka. „Wygrywa ten, kto zaśnie ostatni”

Źródło: CBS News/Fox News Digital