"Die Welt" przeprosił za "polski obóz koncentracyjny"

"Die Welt" przeprosił za "polski obóz koncentracyjny"

Dodano:   /  Zmieniono: 7
Redakcja niemieckiego dziennika "Die Welt" przeprosiła we wtorek za użyte w jednym z artykułów sformułowanie "polski obóz koncentracyjny Majdanek" i zapowiedziała wydrukowanie sprostowania.
W piśmie, które trafiło do polskiej ambasady w Berlinie, redaktor naczelny Thomas Schmid podkreślił, że sformułowanie to "szkaluje Polskę i nie ma nic wspólnego z prawdą historyczną".

"To Niemcy prowadzili obóz koncentracyjny" Majdanek - dodał Schmid.

Redaktor przyznał też, że jest dla niego "zagadką", jak krzywdzące Polskę sformułowanie mogło w ogóle ukazać się w gazecie.

O fotografii w "polskim obozie koncentracyjnym Majdanek" napisała w poniedziałkowym numerze Miriam Hollstein w artykule pt. "Podróż Asafa dookoła świata".

Polska ambasada już w poniedziałek interweniowała w tej sprawie - poinformowała I sekretarz ambasady Kinga Wustinger.

Sprostowanie ukazało się w wydaniu internetowym dziennika.

"W pierwszej wersji artykułu, którą poprawiono, mowa była o +byłym polskim obozie koncentracyjnym Majdanek+. To błędne. Chodziło o niemiecki obóz koncentracyjny, który utworzyła SS w okupowanej Polsce na polecenie Heinricha Himmlera" - czytamy w notce zamieszczonej na stronie internetowej pod artykułem Miriam Hollstein.

Według attache prasowej polskiej ambasady Marii Bartczak, placówka zawsze szybko reaguje na pojawiające się w mediach określenia o "polskich obozach". Zależy nam na tym, by fałszywe sformułowania nie przedostały się do niemieckiego systemu edukacji" - powiedziała.

O użyciu przez "Die Welt" fałszywego określenia poinformował we wtorek "Nasz Dziennik".

ND, ab,PAP

+
 7

Czytaj także