NASA znalazła tlen w kosmosie

NASA znalazła tlen w kosmosie

Dodano:   /  Zmieniono:
Fot. sxc.hu Źródło:FreeImages.com
W kosmosie występują cząsteczki tlenu – podają astronomowie NASA. Za pomocą Teleskopa Herschela odkryto je w Mgławicy Oriona. Naukowcy są jednak przekonani, że życiodajny pierwiastek występuje również w innych miejscach.
Przez wiele lat astronauci próbowali wykryć tlen za pomocą teleskopów oraz balonów. W 2007 roku teleskop Odin prawdopodobnie namierzył cząsteczki tlenu. Odkrycie nie zostało potwierdzone. - Tlen odkryto w 1770 roku, ale ponad 230 lat zajęło nam udowodnienie, że ta bardzo prosta cząsteczka występuje także w przestrzeni kosmicznej – podkreślił Paul Goldsmith, badacz NASA.

Zdaniem zespołu Goldsmitha tlen znajduje się pod powierzchnią lodu. Prawdopodobnie cząsteczki tlenu wyodrębniły się wskutek ocieplenia lodowatych drobin przez światło gwiazd. Z roztopionego lodu uwolniły się następnie cząsteczki tlenu. - Niestety ilości, które udało nam się odkryć nie są duże. Wciąż nie wiemy także, co takiego wyjątkowego jest w miejscach, w których tlen występuje. Kosmos wciąż skrywa przed nami wiele sekretów – podkreślił Goldsmith.

NASA, bpe