Somalijscy terroryści walczą z Kenią na... Twitterze

Somalijscy terroryści walczą z Kenią na... Twitterze

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. Wikipedia
Członkowie działającej w Somalii ortodoksyjnej islamskiej grupy Al-Shabab, która uznawana jest za organizację terrorystyczną, przenieśli swoją świętą wojnę na portal społecznościowy Twitter, który umożliwia użytkownikom pisanie krótkich i zwięzłych wiadomości. Pierwszy wpis pojawił się w środę i od tamtej pory przyciąga uwagę wielu osób, a organizacja zyskuje dziesiątki zwolenników wśród internetowej społeczności.
Stworzenie profilu na Twitterze jest prawdopodobnie odpowiedzią członków organizacji Al-Shabab, której nazwa w języku arabskim znaczy "młodość" na ciągłe ataki słowne ze strony rzecznika prasowego kenijskiej armii majora Emmanuela Chirchira, który zamieszcza regularne wpisy i informuje internautów o poczynaniach kenijskich żołnierzy. Kenijska armia w październiku tego roku pojechali do Somalii, aby walczyć z bojownikami z Al-Shabab.

"W imię Boga, najłaskawszego, najlitościwszego" - brzmiał pierwszy, napisany w języku arabskim wpis Al-Shabab na Twitterze. Kolejne wiadomości pisane były już w języku angielskim i religijne przesłanie zmieniło się w nich w typowo militarną propagandę i potyczkę słowną z kenijskimi żołnierzami stacjonującymi w największym somalijskim mieście - Mogadiszu.

W swoich wpisach Al-Shabab umniejsza działaniom kenijskich sił w Somalii i opisuje je jako totalną porażkę. Jest to opinia całkowicie przeciwna do tej, jaką wygłasza tymczasowy rząd Somalii, który za wielki sukces uznał zmuszenie w sierpniu członków Al-Shabab do oddania wojskom Uni Afrykańskiej kontroli nad stolicą kraju. W jednym z zamieszczonych w tym tygodniu wpisów terroryści zwrócili się do kenijskich żołnierzy tylko jednym słowem - "UCIEKAJCIE" - napisali.

W ostatnich miesiącach organizacja Al-Shabab znacznie podniosła poziom swojego PR i w o wiele bardziej zaawansowany sposób komunikuje się z odbiorcami nie znającymi arabskiego, ani arabskiej kultury. Grupa wydaje komunikaty prasowe napisane idealną angielszczyzną, które uzupełnia zdjęciami. Profil na portalu społecznościowym Twitter jest kolejnym krokiem mającym zwiększyć popularność organizacji.

BBC News, kk