Założyciel WikiLeaks poprowadzi program w kremlowskiej telewizji

Założyciel WikiLeaks poprowadzi program w kremlowskiej telewizji

Dodano:   /  Zmieniono: 
Julian Assange (fot. New Media Days/Peter Erichsen)
Nowy talk-show założyciela demaskatorskiego portalu internetowego WikiLeaks Juliana Assange'a będzie nadawany przez kremlowską anglojęzyczną stację telewizyjną Russia Today (RT) - poinformowała agencja Associated Press, powołując się na RT.
WikiLeaks powiadomił 23 stycznia, że program Assange'a będzie emitowany od marca, lecz nie było mowy o tym, kto go będzie nadawał i  jak będzie przygotowywany. Telewizja RT podała, że będzie nadawać talk-show - serię wywiadów Assange'a z, jak to określiła, "czołowymi graczami politycznymi, myślicielami i rewolucjonistami - osobami, które, w  mniemaniu autora, będą kształtować świat jutra". Nazwisk gości Assange'a na razie nie ujawniono.

Z komunikatu RT wynika, że Assange nagrywa programy z miejsca aresztu domowego w Wielkiej Brytanii. Obecnie próbuje zapobiec wydaniu go  władzom Szwecji, gdzie ma być przesłuchiwany w związku z zarzutami przestępstw seksualnych: gwałtu na jednej kobiecie oraz molestowania i  przymuszania drugiej do stosunku płciowego. USA rozważają postawienie zarzutów Assange'owi w związku z największym w historii kraju przeciekiem poufnych dokumentów do internetu za sprawą WikiLeaks. AP pisze, że telewizja RT, która nadaje także w językach hiszpańskim i  arabskim, często zajmuje stanowisko krytyczne wobec polityki USA. Według AP, nadająca od roku 2005 stacja RT utrzymuje, że dociera do  ponad 430 mln ludzi. Russia Today nadaje przez całą dobę.

ja, PAP