Średnia cena biletu do kina pozostała stabilna i wynosi, przy uwzględnieniu licznych możliwych zniżek, 6,33 euro. Wydatki gospodarstw na programy audiowizualne (kino, wideo na żądanie, abonament telewizyjny) wzrosły o 1,8 proc. i wynoszą 8,2 mld euro. W zeszłym roku francuskie gospodarstwo domowe wydało średnio 301,4 euro na programy audiowizualne.
- Francuzi jeszcze nigdy dotąd nie chodzili tak do kina. Pozostają jego największymi odbiorcami w Europie, mieszkaniec Francji chodzi do kina średnio 3,5 razy rocznie, podczas gdy wskaźnik dla przeciętnego Brytyjczyk to 2,8, dla Włocha - 1,8, a dla Niemca - 1,6 - podkreśla CNC. Według CNC, francuski film rozpowszechniany był w zeszłym roku średnio w 120 kopiach, a amerykański - w 255.
Przedstawiciele organizacji kinematograficznych z różnych krajów europejskich, którzy spotkali się w Cannes z inicjatywy CNC, przyjęli wspólną deklarację, w której zwracają uwagę, że konsekwencje projektu Komisji Europejskiej, tzw. Cinema Communication, dotyczącego pomocy publicznej dla sektora filmowego mogą zagrozić systemowi publicznego wspierania rodzimych kinematografii i produkcji audiowizualnej. Przewodniczący CNC Eric Garandeau konsekwencje te określił jako "bardzo dramatyczne".
Liczni profesjonaliści kina francuskiego, w tym organizatorzy festiwalu w Cannes, regularnie podkreślają znaczenie francuskiego systemu wspierani produkcji audiowizualnej dla utrzymania różnorodności i bogactwa kina francuskiego.
zew, PAP