Irańska prasa dała się nabrać satyrykom z USA

Irańska prasa dała się nabrać satyrykom z USA

Dodano:   /  Zmieniono: 
Irańska agencja prasowa Fars nabrała się na żart amerykańskiego portalu satyrycznego (fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
Irańska agencja prasowa Fars nabrała się na żart amerykańskiego portalu satyrycznego i przedrukowała nieistniejący sondaż, według którego biali Amerykanie mieszkający na wsi zagłosowaliby raczej na prezydenta Iranu Mahmuda Ahmadineżada, a nie na Baracka Obamę.

Fars w swym anglojęzycznym serwisie przekleił za satyryczną gazetą "The Onion" m.in. informację, że 77 proc. wiejskich wyborców chętniej niż z Obamą poszłoby na mecz bejsbolowy albo na drinka... z Ahmadineżadem. Ten sensacyjny sondaż został rzekomo przeprowadzony przez Instytut Gallupa. "Po prostu bardziej mi on pasuje" - przytoczyła irańska agencja wypowiedź mieszkańca Wirginii Zachodniej - oczywiście całkowicie zmyśloną, jak wszystko, co publikuje ta gazeta z siedzibą w Chicago.

Irańska agencja pominęła tylko ten fragment tekstu, w którym Ahmadineżada opisuje się jako człowieka, "który wielokrotnie negował Holokaust i ma na koncie egzekucje wielu więźniów politycznych". Fars zamieściła przychylny Ahmadineżadowi sondaż na eksponowanym miejscu, obok porcji doniesień o irańskich postępach w technologii wojskowej, programie nuklearnym oraz obok tekstu piętnującego Izrael. Irańska agencja przedrukowała tekst w piątek, kilka dni po tym, gdy ukazał się na portalu "The Onion". Nie trafił on jednak do serwisu w języku farsi.

W 2009 roku dwie gazety z Bangladeszu musiały przeprosić po tym, jak potraktowały serio artykuł z "The Onion", w którym napisano, że lądowanie na Księżycu zostało sfingowane.

jl, PAP
 0

Czytaj także