Louis Vuitton promuje się prostytucją? Kobiety oburzone

Louis Vuitton promuje się prostytucją? Kobiety oburzone

Louis Vuitton promuje się prostytucją? Kobiety oburzone (fot.youtube)
Kolekcję mody paryskiej marki Louis Vuitton reklamuje siedem modelek, w tym Polka Magdalena Frąckowiak. Spot reklamowy przedstawia modelki wystylizowane na prostytutki, które nocą spacerują po Rue du Pont Neuf i zaczepiają kierowców przejeżdżających aut. Reklama wywołała oburzenie środowisk kobiecych.
W 3,5-minutowym spocie pojawiły się popularne modelki: Cara Delevingne, Isabeli Fontana, Saskia de Brauw, Lily McMenamy, Edie Campbell i córka Micka Jaggera, Georgia May Jagger. Wśród nich jest także Polka - 29-letnia Magdalena Frąckowiak. Wszystkie grają role narzucone przez Katie Grand, stylistkę Luis Vuitton i redaktor naczelną magazynu mody "Love". Pomiędzy kadrami przedstawiającymi modelki jako prostytutki pojawiają się fragmenty pokazu z Paris Fashion Week. Produkcja ma promować kolekcję na sezon jesień-zima 2013-14.

Reklama wywołała oburzenie środowisk kobiecych, które zarzuciły twórcom promowania prostytucji oraz atak na prawa kobiet. Grupa wpływowych Francuzek - członkiń Senatu, prawniczek, feministek, szefowych organizacji walczących z wykorzystywaniem seksualnym kobiet i była minister sportu - wystosowała w sprawie filmu list protestacyjny, w którym napisano, że "luksusowa marka gloryfikuje drugą najbardziej dochodową działalność przestępczą na świecie, po handlu narkotykami", tymczasem w rzeczywistości "sytuacja większości prostytutek jest nie do pozazdroszczenia

"Prostytucja to nie fantazja, to nie jest czarujący i elegancki fach. Te kobiety są ofiarami handlu żywym towarem. Należy pamiętać, że 62-81 procent prostytutek poinformowało, że były wykorzystywane seksualnie w trakcie wykonywania działalności, a 73-95 procent z nich doświadczyło przemocy fizycznej. Vuitton idealizuje coś, co jest złe i przekracza wszystkie granice etyki. Czy kobiety są skazane na to, by być tylko piękne i traktowane jako obiekty seksualne?" - dodano liście, który opublikowały na łamach lewicowego dziennika "Liberation".

Głos w sprawie zabrała nawet liderka feministycznej organizacji Femen, Inna Szewczenko. - Po raz kolejny nagie kobiety są wykorzystywane do tworzenia szumu, by sprzedawać ubrania - oceniła w rozmowie z portalem The Local.

Dom mody Louis Vuitton nie skomentował oskarżeń. Wydał jedynie krótkie oświadczenie: "Ten film to produkcja magazynu »Love«".

TVN24.pl, ml

Czytaj także

 2
  • opinia IP
    Modelki są jak prostytutki więc jak najbardziej trafna reklama. W obudwu profesjach sprzedaje się ciało.
    • Jane z Oz IP
      Modelki dostały wysokie wynagrodzenie. u podstaw modelingu jest traktowanie kobiety jak rzecz .To jest wpisane w modelingową rzeczywistość .Zauważmy, że nie protestowały a narzuconą rolę odegrały. Modelki zarabiają ciałem, i tak i owak.